Kako da koristimo klima uređaj u automobilu? U kojoj meri povećava potrošnju goriva?
Funkcionisanje klima uređaja u automobilu, obezbeđuje motor automobila. Iz navedenog sledi, da se povećava potrošnja goriva. Po ovom pitanju je vršeno više testova, a rezultati su vrlo slični: korišćenje klima uređaja u automobilima na benzinski pogon, povećava potrošnju goriva za oko 0,5 – 1 litar/100 km.
Kako da koristimo klima uređaj u automobilu:
Ako imamo klima uređaj u automobilu, ekonomičnije je da ga koristimo, nego da vozimo sa spuštenim prozorskim staklima. Pri većim brzinama, vozilo koristi manje goriva za funkcionisanje klima uređaja, nego što je potrebno za savlađivanje aerodinamičkog otpora vazduha koji se stvara pri vožnji sa spuštenim prozorskim staklima.
Pre stavljanja u pogon klima uređaja, obavezno provetrimo vrelu unutrašnjost vozila. Tokom korišćenja, poželjno je uključiti unutrašnju cirkulaciju vazduha, usled čega će sistem mnogo efikasnije funkcionisati.
Klima uređaj ne treba isključiti istovremeno sa motorom automobila. Ako ga ranije isključimo, nećemo nepotrebno trošiti energiju. Pošto smo uređaj zaustavili, preporučuje se da uključimo ventilatore klima uređaja na srednji stepen funkcionisanja. Zašto? Zbog toga, što je isparivač klima uređaja pri zaustavljanju još veoma hladan i pri dodiru sa vrelim vazduhom, stvara se kondenzovana voda na njemu i vodena para. Korišćenjem ventilatora, mi sušimo isparivač i zagrevamo ga na temperaturu okruženja i na taj način sprečavamo taloženje bakterija na njemu, čime sprečavamo mogućnost oboljenja disajnih organa.
Nepotrebno je stvaranje veoma niske temperature klima uređajem, pošto velike temperaturne razlike opterećuju ljudski organizam.
Pored trivijalnih rešenja kao što je parkiranje u hladovini i sl., na raspolaganju su folije za automobile. Auto-folija za toplotnu zaštitu, u stanju je da smanji temperaturu u unutrašnjosti vozila i za više od 10 stepeni celzijusa.
Kakva je situacija sa sve rasprostranjenijim električnim i hibridnim pogonom?
Jedan od najvećih izazova kod automobila na električni pogon je domet, odnosno razdaljina koja se može preći sa jednim punjenjem. Kod predmetnih vozila, potrebna energija za funkcionisanje klima uređaja se crpi iz akumulatora, što u značajnoj meri utiče na domet automobila na električni pogon.
Kod proizvođača možemo pronaći razne kalkulatore koji prezentuju domet automobila na električni pogon. Nije nikakvo iznenađenje, što se u svakome od njih mogu pronaći podaci i merenja i sa korišćenjem i bez korišćenja klima uređaja:
Šta možemo učiniti protiv zagrevanja automobila?
I karoserija automobila može da se zagreje, međutim, ona delom odbija toplotu, odnosno, predaje je okruženju u kome se nalazi. Zagrevanje unutrašnjosti automobila, u najvećoj meri se dešava kroz prozorska stakla na vozilu. U odnosu na unutrašnje dimenzije automobila, značajnu površinu čine prozorska stakla. Kroz obična, jednoslojna fabrička stakla, vreli sunčevi zraci se nesmetano probijaju, a topao vazduh iz unutrašnjosti ne propuštaju napolje, te se za svega nekoliko minuta unutrašnjost automobila zagreje u drastičnoj meri.
Najefikasnije rešenja protiv zagrevanja je montaža folija za automobile, koja je dozvoljena od strane nadležnih organa, a u skladu sa važećom pravnom regulativom.